Beoordeling deelnemers (Nieuwegein)
De 2 bijeenkomsten van groep A vonden plaats ’t Veerhuis te Nieuwegein. Er waren in totaal 15 deelnemers.
De bijeenkomsten werden door de deelnemers goed gewaardeerd.
De gemiddelde totaalbeoordeling op de schaal van 1-5 was: 4.3
De evaluatievragen (met de gemiddelde waardering):
-
Ik heb inzicht gekregen in de bouwstenen bij de basisvaardigheden rekenen (gem.: 4.4 ).
-
Ik heb inzicht gekregen in de relatie tussen het geautomatiseerd beheersen van de basisvaardigheden en de voortgang in de rekenontwikkeling (gem.: 4.4 ).
-
Ik heb de Profieltoets rekenen en het Rekenmuurtje (incl. het oefendeel) leren gebruiken (gem.: 4.4 ).
-
De analysemogelijkheden op groepsniveau van de toets sluiten goed aan bij mijn werksituatie (gem.: 3.9 ).
-
De analysemogelijkheden op individueel niveau van de toets sluiten goed aan bij mijn werksituatie (gem.: 4.4 ).
-
Ik heb meer zicht gekregen op het onderbouwen van een passend rekenaanbod met haalbare doelen (gem.: 4.1 ).
-
Ik zou de profieltoets aanbevelen aan collega’s (gem.: 4.5 ).
Reacties van deelnemers.
Alle reacties, die werden geplaatst na afloop van de module, op een rij:
- heldere cursus (vooral 2e bijeenkomst)
- misschien RD4 laten zien als aanvulling voor leerlingen, die nog niet toe zijn aan de kale sommen
- prima cursus, voldoende geleerd; enthousiast om het programma te gaan gebruiken.
- bedankt, fijn dat je mijn vragen hebt beantwoord.
- het is van belang alle gegevens op tijd binnen te hebben, anders mis je bepaalde opdrachten.
- er komt veel op je af tijdens de cursus, ik moet nog veel uitproberen; daarna komen vast nog nieuwe vragen!
- erg laagdrempelig contact, ook extra (telefonisch)!
- tijdstip 17.00 – 20.00 is erg fijn.
- ik vond het een leerzame cursus met een prettige cursusleider
- prima, als zeer prettig ervaren.
Ook nog enkele tips ter verbetering van de cursus, die we waar mogelijk gaan meenemen naar de volgende groepen:
- 1e deel van de eerste bijeenkomst kan wat beknopter.
- dat geldt vooral als je al ervaring hebt opgedaan met het programma
- het was prima!
- hand-out bij de start van de cursus voor aantekeningen.
- meer aandacht voor de pedagogiek / beleving van het kind / differentiatie
Tips ter verbetering van het programma (toets- en oefendeel):
- norm kunnen aanpassen voor allerzwaksten en allersterksten.
- eenvoudiger inlogcodes voor de leerlingen
- klokkijken nog toevoegen
- het is wel wat complex, maar het zal vast wennen
- kortere toets; de toetsen zijn erg lang voor de kinderen.
- lay-out verbeteren.
- bij het intypen van het wachtwoord, via ‘oogje’ de mogelijkheid om te kijken wat je hebt ingetypt.