Beoordeling deelnemers (Kapelle)

De 2 bijeenkomsten vonden plaats in het prachtige nieuwe pand Bijéén te Kapelle. Er waren in totaal 14 deelnemers van diverse scholen vanuit Colon, de Vereniging reformatorisch primair onderwijs Zeeland.
De bijeenkomsten werden door de deelnemers positief gewaardeerd.

De gemiddelde totaalbeoordeling op de schaal van 1-5 was: 4.1

grafiek-evaluatie-module-zwolle-2016-2017

De evaluatievragen (met de gemiddelde waardering):

  • Ik heb inzicht gekregen in de bouwstenen bij de basisvaardigheden rekenen (gem.: 4.5 ).
  • Ik heb inzicht gekregen in de relatie tussen het geautomatiseerd beheersen van de basisvaardigheden en de voortgang in de rekenontwikkeling (gem.: 4.4 ).
  • Ik heb de Profieltoets rekenen en het Rekenmuurtje (incl. het oefendeel) leren gebruiken  (gem.: 3.8 ).
  • De analysemogelijkheden  op groepsniveau van de toets sluiten goed aan bij mijn werksituatie (gem.: 3.5 ).
  • De analysemogelijkheden  op individueel niveau van de toets sluiten goed aan bij mijn werksituatie (gem.: 4.1 ).
  • Ik heb meer zicht gekregen op het onderbouwen van een passend rekenaanbod met haalbare doelen (gem.: 3.8 ).
  • Ik zou de profieltoets aanbevelen aan collega’s (gem.: 4.5 ).

 

Reacties van deelnemers.

Cursus gaf een duidelijke inkijk in de achtergronden en gebruik van Bareka
Zin om er verder mee aan de slag te gaan met de leerlingen
Door de verdeling in 2 middagen kun je er tussendoor mee aan het werk.
prima cursus, goede balans tussen theorie en praktijk

Enkele andere reacties, die werden geplaatst na afloop van de module, op een rij:

  • Ik heb meer overzicht gekregen van de mogelijkheden van Bareka
  • praktische cursus, dus het doel behaald.
  • Goed! We kunnen er mee aan de slag!
  • De mogelijkheden die Bareka biedt om individueel en op groepsniveau uit te pluizen zijn enorm. Probleem is, dat we dit op school nog niet zo vaak doen. Dat is dus een punt om in ons beleid mee te nemen.

Ook nog enkele tips ter verbetering, die we waar mogelijk gaan meenemen naar de volgende groepen:

  • Eén schema, waarin zowel de fasen als de drempels zijn weergegeven lijkt me handig
  • De onderbouwing van de toetsen in de eerste bijeenkomst kan wat korter worden gehouden.
  • Ook zelf een paar spelletjes doen, die bij de drempels passen, zodat we die ook gaan doen
  • In mijn geval zou het beter zijn geweest om er eerst een half jaar mee aan de slag te gaan en dan een vervolg cursusmoment