Beoordeling deelnemers (Zwolle)

De 2 bijeenkomsten van groep A vonden plaats op de Inspiratiezolder van de Droom van Zwolle. Er waren in totaal 14 deelnemers van diverse scholen vanuit verschillende delen van het land.
De bijeenkomsten werden door de deelnemers hoog gewaardeerd.

De gemiddelde totaalbeoordeling op de schaal van 1-5 was: 4.7

grafiek-evaluatie-module-zwolle-2016-2017

De evaluatievragen (met de gemiddelde waardering):

  • Ik heb inzicht gekregen in de bouwstenen bij de basisvaardigheden rekenen (gem.: 4.8 ).
  • Ik heb inzicht gekregen in de relatie tussen het geautomatiseerd beheersen van de basisvaardigheden en de voortgang in de rekenontwikkeling (gem.: 4.7 ).
  • Ik heb de Profieltoets rekenen en het Rekenmuurtje (incl. het oefendeel) leren gebruiken  (gem.: 4.6 ).
  • De analysemogelijkheden  op groepsniveau van de toets sluiten goed aan bij mijn werksituatie (gem.: 4.7 ).
  • De analysemogelijkheden  op individueel niveau van de toets sluiten goed aan bij mijn werksituatie (gem.: 4.7 ).
  • Ik heb meer zicht gekregen op het onderbouwen van een passend rekenaanbod met haalbare doelen (gem.: 4.4 ).
  • Ik zou de profieltoets aanbevelen aan collega’s (gem.: 4.9 ).

 

Reacties van deelnemers.

Leerzame cursus, erg praktisch gericht, Top!
Zeer praktisch, ook voor het SBO
Prima, duidelijke cursus; mijn kennis t.a.v. het werken met het rekenmuurtje is zeker verdiept.
Ik heb meer zicht gekregen op wat bareka profieltoets kan betekenen voor de school

Alle andere reacties, die werden geplaatst na afloop van de module, op een rij:

  • Rekenmuurtje is zowel voor leerkrachten als leerlingen heel overzichtelijk
  • Duidelijk en helder; prettige sfeer; lekkere broodjes!
  • Bedankt voor de geduldige en deskundige begeleiding.
  • Prima stoomcursus!
  • Goed, praktisch toepasbaar
  • Voldoende mogelijkheden voor eigen inbreng
  • Het vraagt wel veel van leerkrachten om er mee te werken met de diverse rapportages
  • Bedankt voor de prettige cursus!
  • De onderliggende hiaten, waarom lukt het niet, blijft nog een vraag (maar hoort niet bij deze drempels)
  • Prima lunch!

Ook nog enkele tips ter verbetering, die we waar mogelijk gaan meenemen naar de volgende groepen:

  • Aan het eind van het schooljaar nog terugkombijeenkomst om ervaringen uit te wisselen.
  • 3e bijeenkomst als je er al langer mee hebt gewerkt, als een soort intervisie.
  • Graag zou ik meer handreikingen hebben gekregen voor het schrijven van een goed verslag.
  • Misschien meer praktische oefening laten uitvoeren: invullen als leerling en dan beoordelen als leerkracht + oefenen.
  •  Nog meer praktisch aan de slag.
  • Ik had nog wel meer praktisch aan de slag gewild.