Licenties voor RT-praktijken

Een licentie is gekoppeld aan een heel schooljaar. Dat geldt ook indien er in de loop van het schooljaar wordt gestart met het gebruik van het programma.

U kunt de licentie hier bestellen.

LBRT-leden bestellen hier. VVL-leden bestellen hier.

Het is mogelijk om de Bareka Online Rekentoetsen gratis uit te proberen met enkele leerlingen binnen uw RT-praktijk, lees meer

 

Inhoud licentie RT-praktijk

  • onbeperkt gebruik met alle leerlingen van de RT-praktijk.
  • onbeperkte afname van alle toetsen.
  • onbeperkt gebruik van het oefendeel, waarmee de (gearceerde) ‘speedsteentjes’ in het rekenmuurtje kunnen worden geoefend.
  • resultaten zichtbaar gemaakt in het rekenmuurtje, zowel voor de RT-er als voor de leerling.
  • rapportages op groepsniveau en op individueel niveau.
  • documenten t.b.v. het rekengesprek of diagnostisch gesprek

NB: De RT-licentie is uitsluitend bedoeld voor het gebruik binnen een RT-praktijk, voor leerlingen die bij de praktijk zijn ingeschreven. Voor gebruik bij remedial teaching binnen een school dient een schoollicentie te worden aangevraagd.

Verlengen van de licentie

Nieuwe werkwijze verlengen licenties m.i.v. het schooljaar 2021-2022

Licenties lopen na het schooljaar 2021-2022 door en worden dus in het vervolg automatisch verlengd. Opzeggen van een doorlopende licentie doe je vòòr 1 augustus van enig schooljaar. De licentiecontactpersoon krijgt voor het ingaan van een nieuw schooljaar bericht over de automatische verlenging en hoe een licentie te beëindigen.

Daarna kunt u zelf de leerlingen, die al in het systeem staan, verplaatsen vanuit het huidige naar het komende schooljaar. Deze leerlingen behouden de bestaande codes en de toets-gegevens ‘verhuizen’ mee naar het komende schooljaar.
De eenvoudigste manier voor RT-Praktijken is via Beheer > Groepen, zie ook de informatie onder de knop “Uitleg” op die pagina.

Leerlingen, die nog niet in het systeem staan, kunt u zelf toevoegen via Beheer > Leerlingen, zie ook de informatie onder de knop “Uitleg” op die pagina.