Ook voor PABO’s is het mogelijk een licentie aan te vragen, zodat studenten de Bareka Online Rekentoetsen kunnen gebruiken tijdens de opleiding.
De kosten van een licentie worden berekend op basis van het aantal locaties en het aantal studenten. Vraag een offerte aan via het contactformulier.
De Bareka Online Rekentoetsen en de bijbehorende materialen kunnen goed worden gebruikt in de colleges over de aanpak van rekenproblemen en de noodzaak van het automatiseren van de basiskennis. Het rekenmuurtje geeft een duidelijk overzicht van de opbouw van de basiskennis en van het hoofdrekenen. De Pabo-account geeft studenten de mogelijkheid ervaring op te doen met het afnemen van toetsen en het analyseren van toets-resultaten.
Daarnaast is het voor studenten, die onderzoek willen doen naar hoofdrekenen, automatisering en basiskennis, belangrijk om op de hoogte zijn van (de resultaten) van het onderzoek en de beschikbare materialen en toetsen. Achtergrondinformatie is te vinden bij downloads.
Docenten kunnen via het contactformulier nadere informatie aanvragen om het gebruik van de Bareka Online Rekentoetsen toe te voegen aan het curriculum.
De Bareka Online Rekentoetsen gebruiken voor onderzoek.
Studenten, die de Bareka Online Rekentoetsen willen inzetten bij een rekenonderzoek op hun stageschool, kunnen een gratis proeflicentie aanvragen. Deze licentie loopt, in verband met de privacy van de leerlingen, altijd via de stageschool en een contactpersoon (bijvoorbeeld de mentor) van deze school. De stageschool krijgt een inlogcode en maakt afspraken over het gebruik daarvan met de pabostudent.
Inhoud en werkwijze Pabo-licentie.
De school of docent levert de namen van de studenten aan in het Excel-document.
De studenten krijgen dan een account, waarmee ze als “leerkracht” kunnen inloggen. Ze krijgen daarmee toegang tot het leerkrachtdeel van het programma.
Binnen dit account kunnen ze ook met anonieme leerlingen werken. Deze leerlingen worden aangemaakt in een fictieve groep met de naam van de student, bijvoorbeeld: “groep Jan Student”
Ze kunnen voor deze anonieme leerlingen toetsen aanmaken, afnemen en rapportages aanmaken.
Voor de docent is het ook mogelijk om de gegevens van deze anonieme leerlingen in te zien. Daarmee wordt het mogelijk om samen met de student de toetsresultaten te analyseren en te koppelen aan een passend aanbod.